• Program ubezpieczeniowy
    dla Twojej firmy

    Dopasujemy ochronę ubezpieczeniowa na miarę Twoich potrzeb. Wynegocjujemy składki na miarę Twoich możliwości.

  • Gwarancje
    ubezpieczeniowe

    Zamienimy Twoje kaucje na gwarancje ubezpieczeniowe.
    Poprawisz z nami płynność finansową bez obniżania
    zdolności kredytowej.

  • Ocena ryzyka

    Wykonujemy ocenę ryzyka, przygotowujemy projekt programu ubezpieczeniowego oraz analizujemy poprawność i efektywność
    umów ubezpieczenia.

  • Ryzyka specjalne

    Znajdujemy rozwiązania ubezpieczeniowe
    dla wyjątkowych potrzeb naszych klientów.

  • Rynek ubezpieczeniowy

    Umożliwiamy dostęp do wszystkich ubezpieczycieli
    i wszystkich produktów ubezpieczeniowych

  • Serwis brokerski

    Zajmujemy się kompleksową obsługą ubezpieczeń
    od oceny ryzyka do monitorowania zawartych umów

  • Szkody

    Nasi klienci mogą liczyć na pełne wsparcie
    przy likwidacji szkód od przyjęcia zgłoszenia,
    poprzez profesjonalne doradztwo,
    aż po procedury odwoławcze.

Kiedy grozi kara za brak OC?

Przepisy dotyczące ubezpieczenia obowiązkowego OC posiadacza pojazdów są z nami już dłuższy czas i większość kierowców oraz posiadaczy pojazdów zna podstawowe zasady dotyczące tego ubezpieczenia, w tym najważniejszą dotyczącą obowiązku wznawiania polisy na kolejny rok, tak długo jak pojazd jest w naszym posiadaniu i jest zarejestrowany.

 

UFG najczęściej karze posiadaczy pojazdów za nie zawarcie kolejnej umowy ubezpiecznia w przypadku gdy:

  • pojazd jest nieużytkowany z powodu złego stanu technicznego
  • cena polisy jest nie do zaakceptowania i jest wielokrotnie wyższa od kary

 

Powyższe dwa przypadku są najczęściej wynikiem celowego działania posiadaczy pojazdów, którzy mają nadzieję, że UFG nie dopatrzy się braku polisy OC. Ostatnie lata pokazują jednak, że wykrywalność braku OC jest wysoka, co potwierdza ilość wezwań wysyłanych przez UFG (90 tys. w 2017 r. i 51 tys. do września 2018 r.).

 

Warto jednak wskazać na trzy inne przypadki przy których posiadacze pojazdów w mniej świadomy sposób narażają się na dodatkowy wydatek w postaci opłaty karnej. Wszystkie są związane z przyjemnymi okoliczościami zakupu samochodów (lub innych pojazdów) i dość często dotyczą one przedsiębiorców.

 

Po pierwsze, kupno fabrycznie nowego samochodu potrafi na tyle zaprzątnąć uwagę nawet osób, które nie kupują pierwszego auta w salonie, że z taką trudnością wynegocjowany dodatkowy rabat trzeba później wydać na zapłatę kary do UFG. Może się tak zdarzyć, gdy damy się namówić sprzedawcy na to, żeby odebrać samochód kilka-kilkanaście dni po jego rejestracji, a przy tym zapomnimy o tym, żeby ubezpieczyć je już w dniu rejestracji. Wystarczy jeden dzień różnicy, a nasze nowe auto jest już droższe o 1 040 do 1 560 zł, a jeżeli będzie to już 3 dni, to kara wyniesie od 2 600 zł do 3 900 zł. Niestety dealer może, ale nie musi nas poinformować o konieczności ubezpieczenia pojazdu od dnia jego rejestracji, szczególnie wtedy, gdy nie skorzystami z oferowanego przez niego ubezpieczenia.

 

Po drugie, problem może pojawić się przy wykupie samochodu z leasingu. Praktyka firm leasingowych nie jest jednolita odnośnie daty wykupu i zdarza się, że faktura za wykup pojazdu jest z datą przed końcem obowiązywania ostatniej polisy zawartej na leasing. Przykładowo umowa leasingu była zawarta na 36 miesięcy od 1.04.2015, a więc do 30.03.2018, polisa OC (razem z AC i innymi ubezpieczeniami) była zawarta także do 30.03.2018 r., ale fakturę za wykup pojazdu wystawiono z datą np. 28.03.2018 r. Dodatkowo bywa często tak, że tą fakturę przedsiębiorca otrzymuje po 7-10 dniach, a więc już w kwietniu 2018 r. i dopiero wtedy zabiera się do tematu ubezpieczenia. Udając się do agenta dowiaduje się niestety, że poprzednie ubezpieczenie wygasło bez wznowienia, gdyż 28.03.2018 r. zmienił się właściciel pojazdu, a w takim przypadku polisa OC nie wznawia się automatycznie. Oznacza to, że ma przerwę w ubezpieczeniu OC i prędzej czy później UFG upomni się o zapłatę kary.

 

Trzeci przypadek ma miejsce najczęściej przy zakupie używanego pojazdu z komisu. Komisy mają możliwość zawierania krótkoterminowego ubezpieczenia OC dla sprzedawanych pojazdów (na 30 dni) i kupujący taką właśnie polisę otrzymuje przy zakupie samochodu. Dość często zapomina jednak o tym, żeby zawrzeć nowe ubezpieczenie OC przed końcem obowiązywania polisy komisowej, która w chwili zakupu może być ważna jedynie przez kilka dni. Tego typu ubezpieczenie także nie odnawia się automatycznie i dlatego należy samodzielnie zawrzeć nowe.

 

 

Nie chcesz płacić kar i chcesz, żeby flota Twojej firmy była bezpieczna - 
skontaktuj się z nami, przygotujemy rozwiązanie, które spełni Twoje oczekiwania: Kontakt